Παρασκευή, 11 Ιουλίου 2014

Παγωτό, ο πρωταγωνιστής του καλοκαιριού

   Το παγωτό είναι ο μεγαλύτερος διατροφικός «πειρασμός» του καλοκαιριού, αλλά και το πλέον παρεξηγημένο σνακ. Στην πραγματικότητα, διατροφικά είναι πολύ καλύτερο απ’ ό,τι νομίζουμε. Γι’ αυτό απολαύστε το, αλλά στο πλαίσιο μιας υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής. 
   Υπάρχει παιδί σε αυτόν τον πλανήτη που να μην του αρέσει το παγωτό; Αποκλείεται! Το παγωτό ήταν, είναι και θα είναι η αγαπημένη καλοκαιρινή λιχουδιά των παιδιών και όχι μόνο. 
  Θυμάμαι ότι όταν ήμουν μικρή, πάντα τα καλοκαίρια στην παρέα συναγωνιζόμασταν ποιος θα κάνει τα περισσότερα μπάνια και ποιος θα φάει τα περισσότερα παγωτά. 
  Έχουν λοιπόν γεύση λαχταριστή, είναι δροσερά, χορταστικά και φυσικά αποτελούν την αγαπημένη επιλογή των παιδιών. Είναι ένα σνακ που το βρίσκουμε παντού και χωρίς ιδιαίτερο κόπο και μπορούμε να έχουμε ένα μικρό θρεπτικό γεύμα για το παιδί μας, ιδιαίτερα εύπεπτο και δροσιστικό. 
Μπορεί να καταναλωθεί άφοβα; 
Τι προσφέρει στα παιδιά; 
   Είναι λανθασμένη η εντύπωση ότι το παγωτό δεν έχει καμιά διατροφική αξία. Κάθε άλλο μάλιστα. Είναι ένα ιδιαίτερα θρεπτικό σνακ που αν καταναλωθεί στη σωστή ποσότητα μπορεί να προσφέρει στα παιδιά πλούσια θρεπτικά συστατικά. Και αυτό γιατί φτιάχνεται από υλικά που ο παιδικός οργανισμός έχει ανάγκη, όπως γάλα, βούτυρο, κακάο, φρούτα κ.λπ. 
  Το γάλα αποτελεί το κύριο συστατικό των παγωτών, κάτι που το κάνει ιδιαίτερα θρεπτικό. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα παιδιά πρέπει να πίνουν περίπου 750ml – 1000ml γάλακτος για να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες τους σε ασβέστιο. 
   Με δεδομένο λοιπόν το γεγονός ότι η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου στα παιδιά είναι ιδιαιτέρως αυξημένη, καθίσταται απαραίτητη η κατανάλωση τριών μερίδων γαλακτοκομικών καθημερινά.
   Παρ’ όλα αυτά, είτε γιατί πολλά παιδιά δεν είναι εξοικειωμένα με την κατανάλωση γάλακτος είτε για μεγαλύτερη ποικιλία και για να τους κάνουμε το χατίρι, μπορούμε να εμπλουτίσουμε τη διατροφή τους εντάσσοντας και εναλλακτικές πηγές γάλακτος και ασβεστίου. 
  Συνεπώς, το παγωτό είναι η ιδανική λύση και ιδιαίτερα εκείνο που περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα σε γάλα και είναι εμπλουτισμένο με ασβέστιο.
Πότε και πόσο;
   Η καλύτερη στιγμή για να δώστε στο παιδί ένα παγωτό είναι στο πρωινό ή στο απογευματινό κολατσιό, όταν το βγάζετε βόλτα. 
   Προσοχή στην ποσότητα, ώστε να μην του κόψετε την όρεξη για το φαγητό. Αρκεί η κοινή λογική για να καταλάβετε ότι όσο περισσότερο παγωτό του δώσετε, τόσο λιγότερο φαγητό θα θελήσει να φάει. 
   Ιδανική ποσότητα είναι γύρω στα 60-80ml, όσο, για παράδειγμα, ένας μικρός πύραυλος, ένα ξυλάκι ή ένα μικρό κυπελάκι. 
   Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις το παγωτό, χάρη στις θρεπτικές του ιδιότητες, μπορεί ακόμη και να αντικαταστήσει ένα γεύμα. 
   Είναι μια καλή επιλογή εάν το πρωινό ήταν πολύ πλούσιο και προβλέπεται ότι το μικρό θα φάει για βράδυ νωρίτερα από το συνηθισμένο. Τότε, καλό είναι το παγωτό να συνοδεύεται από πολλά φρούτα, που θα ενισχύσουν τη γεύση του. Για παράδειγμα, δώστε του ένα παγωτό βανίλια ή και σοκολάτα με πολλές φράουλες ή με κομματάκια οποιουδήποτε φρούτου. 
    Οι εταιρείες δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στα παιδικά παγωτά, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν συνταγές που συνδυάζουν την απόλαυση με τη θρεπτικότητα.
    Επειδή λοιπόν καλοκαίρι χωρίς παγωτό είναι σαν καλοκαίρι χωρίς ήλιο και θάλασσα, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να είναι απαγορευτικό στα παιδιά. 
  Ακολουθώντας τις παραπάνω συμβουλές, το παγωτό μπορεί χωρίς τύψεις να συνοδέψει με τη δροσιστική του μαγεία τα ζεστά απογεύματα του καλοκαιριού και να χαρίσει στο παιδί τις πιο γλυκές και απολαυστικές καλοκαιρινές στιγμές του.
Crash test του καλού παγωτού
** Ποτέ μην αγοράζετε στο παιδί σας παγωτό το οποίο έχει λιώσει και έχει επαναψυχθεί. Αυτό θα το καταλάβετε όταν το σχήμα του παγωτού μέσα στη συσκευασία δεν είναι αυτό που γνωρίζατε, αλλά φαίνεται παραμορφωμένο.
** Επίσης, μην καταναλώνετε παγωτά που εμφανίζουν κρυστάλλους, αφού υποδηλώνουν ότι έχουν επαναψυχθεί.
** Διατηρείτε το παγωτό πάντα στην κατάψυξη.
** Προτιμήστε ένα παγωτό από οποιοδήποτε άλλο σνακ ή γλυκό για το απογευματινό κολατσιό του παιδιού σας. Μην ξεχνάτε ότι του προσφέρετε τις πολύτιμες ουσίες του γάλακτος και των ξηρών καρπών, αν διαλέξετε παγωτό αυτού του τύπου, με πολύ λιγότερες θερμίδες από ένα γλυκό.
** Αγοράζετε πάντα παγωτά γνωστών εταιρειών. Σας προσφέρουν τη σιγουριά ενός μεγάλου ονόματος, την εμπειρία χρόνων και την εγγύηση της τελευταίας τεχνολογίας τους.
In.gr
Κάτι παρόμοιο στο blog :
«Ο παγωτατζής !! Στο ξυλάκι το'χω !! Φρέσκα παγωτά !!»
... και καϊμάκι έχω !!
Χωνάκι τραγανό με λιωμένο παγωτό !
Καλοκαιρινή ανάμνηση Νο 28
Για μια γλειψιά χωνάκι !!
Ωδή στο χωνάκι
Παγωτό παρφέ : Σαν χάδι στην ψυχή
10 άγνωστες πληροφορίες για το αγαπημένο μας γλύκισμα. Το παγωτό !
Παγωτο-trivia
Αύγουστος: Καλοκαιρινά μαγειρέματα, ανεξίτηλες αναμνήσεις !  
Τα φαγητά του καλοκαιριού.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.