Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

"Η Ζωή του Παιδιού" δεν είναι πάντοτε... αγνή και αθώα !!

  Το 1960, μετά από 53 χρόνια, η «Ζωή» διασπάστηκε. Προβλήματα στην κορυφή της παρεκκλησιαστικής οργάνωσης οδήγησαν τους διοικούντες στα δικαστήρια, 
  όπου και έγινε και μεγάλη μάχη για την περιουσία που θα διατηρούσε η «Ζωή» και η νέα οργάνωση που ιδρύθηκε τότε, ο «Σωτήρας»
  Οι παλιοί θυμούνται ότι στα δικαστήρια γινόταν συζήτηση ακόμη και για τους τενεκέδες με τις λίρες που θα έπαιρνε η μία ή η άλλη πλευρά. 
  Οι δύο ισχυρές οργανώσεις τη δεκαετία του '60 γιγαντώθηκαν, με αποκορύφωμα την περίοδο της δικτατορίας, όταν πολλοί κληρικοί μέλη της «Ζωής» με κορυφαίο όλων τον εκλεκτό των ανακτόρων και αρχιεπίσκοπο της χούντας του Παπαδόπουλου, Ιερώνυμο Κοτσώνη, έγιναν μητροπολίτες φέρνοντας στην Εκκλησία τη φιλοσοφία των παραεκκλησιαστικών οργανώσεων. 


   Ήταν η εποχή που αναπτύχθηκαν ομάδες σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα. Με πυρήνες φοιτητές, επιστήμονες, εργαζόμενες γυναίκες, οδοκαθαριστές, ηθοποιούς και άλλες ομοιογενείς ομάδες. 
  Σύμφωνα με τον μητροπολίτη Σερβίων και Κοζάνης, η Εκκλησία είχε φτάσει στο σημείο να οργανώνει για τις ομάδες αυτές ακόμη και θείες λειτουργίες με την επίδειξη ταυτότητας. 
  Προφανώς, για να δημιουργηθεί εκτός της ομοιογένειας εξωτερικής εμφάνισης και ομοιογένεια των ιδεών. 
   Ο ευσεβισμός, η πίστη στα ιδανικά της «πατρίδας, της θρησκείας και της οικογένειας» αποτέλεσαν εκτός από το χουντικό ιδεολόγημα και τη βάση για την ανάπτυξη των οργανώσεων.
  Ανάμεσα στα μέλη τους ήταν πολλοί επιφανείς χουντικοί, δικαστές και καθηγητές. 
    Από τις οργανώσεις αυτές προέρχονται όμως και σημερινοί προκαθήμενοι της Ορθόδοξης Εκκλησίας, όπως ο αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος και ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος.
    Η πορεία της πτώσης, όχι της οικονομικής αλλά από πλευράς μελών και στελεχών, ξεκίνησε αμέσως μετά την πτώση του Ιερώνυμου Κοτσώνη από το θρόνο και την άνοδο του Σεραφείμ. 
   Το 1974 ο αρχιεπίσκοπος προσπάθησε να ξεκαθαρίσει το χώρο της Ιεραρχίας και απομάκρυνε όσο γινόταν τις παραεκκλησιαστικές οργανώσεις. 
   Απομάκρυνε μητροπολίτες που είχαν σχέση μαζί τους και τους αντικατέστησε με άλλους. 
   Οι οργανώσεις όμως άντεξαν χάρη στα λαϊκά μέλη τους που κατάφεραν να συντηρήσουν οικονομικά ακόμη και τους κληρικούς που είναι μέλη τους.
 Η «Ζωή» και ο «Σωτήρ» συμπεριελήφθησαν στον επίσημο τόμο της Εκκλησίας της Ελλάδας του 2000.  
  Εκεί φαίνεται πόσο ισχυρή είναι η πρώτη από τις δύο παραεκκλησιαστικές οργανώσεις. 
   Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος το 2000, οι δύο οργανώσεις περιγράφονται ως εξής:
Αδελφότης Θεολόγων «Η ΖΩΗ».
Ιδρύθηκε το 1907 από τον αρχιμανδρίτη Ευσέβιο Ματθόπουλο. «Διακονεί εν τη Ορθοδόξω Εκκλησία και ειδικώτερον εν τη Ελληνική κοινωνία εις το έργον της διαδόσεως της χριστιανικής αληθείας και καλλιεργείας ζωής χριστιανικής εις τον λαόν».
Εκδίδει «το Ορθόδοξο Χριστιανικό περιοδικό "ΖΩΗ", την Αγία Γραφή και βιβλία ηθοπλαστικού περιεχομένου».
«Χριστιανικά Σωματεία» με τα οποία συνεργάζεται η «ΖΩΗ»:
1) Γυναικεία Αδελφότης «Ευσέβεια». Εκδίδει το περιοδικό η «Ζωή του παιδιού».
2) Γυναικεία Αδελφότης Αδελφών Νοσοκόμων «Ευνίκη».
3) Πανελλήνιος Ομοσπονδία Ορθοδόξων Χριστιανικών Σωματείων «Ο Απόστολος Παύλος».
4) Σύλλογος Ορθοδόξου Εσωτερικής Ιεραποστολής «Ο Απόστολος Παύλος».
5) Χριστιανική Ενωση Επιστημόνων.
6) Χριστιανική Ενωση «Ακτίνες».
7) Εκδόσεις «Δαμασκός».
8) Χριστιανική Ενωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών.
9) «Χριστιανική Ενωση Γονέων».
10) «Χριστιανική Πρόνοια».
11) «Χριστιανική Ενωση Εργαζομένης».
12) «Χριστιανική Εστία Αγάπης».
13) «Πειραϊκός Φάρος».
14) Νεανικοί τομείς: «Χριστιανικές Μαθητικές Ομάδες» και «Χριστιανική Φοιτητική Ενωση». 
Αδελφότης Θεολόγων «Ο ΣΩΤΗΡ»
Ιδρύθηκε το 1960. Αναπτύσσει «την πνευματική δράση σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ορθόδοξης Ιεραποστολικής Δράσης «Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.