Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

Η Αγία Αθανασία του Αιγάλεω: Μια "αγία" που το παίζει... Παναγία !

Καλή πραμάτεια ο Θεός και τελειωμό δεν έχει”.
Κ.Βάρναλης
Μια σύντομη ματιά στο φαινόμενο «Αθανασία» 
Μια νεώτερη αγία της Ορθοδοξίας, η Αθανασία Κρικέτου, γνωστή ως αγία Αθανασία του Αιγάλεω, οραματίστρια της μετεμφυλιακής Ελλάδας, την ίδια εποχή που επικράτησε η υστερία της εμφάνισης “της Παναγίας στα τζάμια”. 
  Πάσχοντας από δερματογραφία, χάραζε ανορθόγραφα μηνύματα στα στήθη της τα οποία υποτίθεται πως προέρχονταν από την Παναγία. Ειδικεύτηκε σε αρπαγές περιουσιών μέσω διαθηκών ηλικιωμένων μοναχικών ατόμων και δωρεών θρησκόληπτων γυναικαρίων. Διέλυσε πολλές οικογένειες επιστρατεύοντας κάποιο από τα μέλη τους στην υπηρεσία της. 
  Ίδρυσε μεγάλο γηροκομείο στην Μάντρα Δ.Αττικής, όπου δούλεψαν αμισθί εκατοντάδες εθελοντές. Μεγάλοι προστάτης της σύμφωνα με τον δημοκρατικό Τύπο της εποχής ο υπουργός Εργασίας της ΝΔ Κώστας Λάσκαρης και ο μητροπολίτης Κεφαλληνίας Προκόπιος Μενούτης, γόνος της γνωστής εθνικόφρονος οικογένειας της Λακωνίας, τ.στρατιωτικός ιερέας, που εκθρονίστηκε ύστερα από λαϊκή εξέγερση από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (Α.Τρίτσης) λόγω της γνωστής υπόθεσης του τεμαχισμού του λειψάνου του Αγίου Γεράσιμου. 
  Υποτίθεται πως η Σύνοδος είχε διαχωρίσει τη θέση της από την “Αγία” αλλά ποτέ δεν κάλεσε σε απολογία τον δεσπότη ούτε αποδοκίμασε τον υπουργό και περιέργως πάντα μετά από κάθε καταγγελία η Αγία απαλλασσόταν. Η Αθανασία απασχόλησε πολύ συχνά τον Τύπο, από το ‘50 μέχρι το 1980 περίπου και πολύ αραιότερα μετά, γι’αυτό και τα σχετικά δημοσιεύματα που έχουν καταχωριστεί στο Διαδίκτυο είναι ελάχιστα.
"Αγία" ζάμπλουτη με καροτσάκι 
Μια ενδιαφέρουσα ανασκόπηση
 Η 81χρονη Αθανασία Κρικέτου-Σάμαρη, η οποία γεννήθηκε το 1926 στο χωριό Μανωλάδα Ηλείας, είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα και θρυλικά πρόσωπα που απασχόλησαν την ιστορία της μεταπολιτευτικής Ελλάδας. 
  Η «Αγία Αθανασία του Αιγάλεω» είναι μια αγράμματη γυναίκα. Η ίδια ποτέ δεν το έκρυψε. Εφυγε από το χωριό της ως Αδελφή Αθανασία και μέσα σε είκοσι χρόνια, εκμεταλλευόμενη μια σπάνια περίπτωση δερμογραφισμού, αυτοανακηρύχτηκε σε «Αγία», σέρνοντας από πίσω της ένα τεράστιο «στρατό» θρησκόληπτων γυναικών, με γκρι τσεμπέρια και γαλάζιες ποδιές, που θα την υπηρετούν μέχρι το τέλος της ζωής της. 
   Εγινε πασίγνωστη στο πανελλήνιο σε ηλικία 14 ετών. Τότε που για πρώτη φορά στο λευκό άγουρο στήθος της καμώθηκε ότι η Παναγία και ο Θεός της έγραψαν «φωτισμένο ραβασάκι» για να σώσει τον κόσμο. Βγήκε στους δρόμους και άρχισε να φωνάζει δείχνοντας «τα σημάδια του Θεού». Στο χωριό πίστεψαν ότι ήταν «Αγία». 
   Η φήμη της εξαπλώθηκε σε όλη την Ελλάδα. Οι πολέμιοί της την ξεμπρόστιασαν πολλές φορές. Δεν έχουν σταματήσει μέχρι και σήμερα να καταγγέλλουν ότι στα χρόνια της νιότης της χάραζε με μυτερό αντικείμενο φράσεις στο κορμί της που ύστερα από λίγα λεπτά γίνονταν «θεϊκά σημάδια», με τα οποία κορόιδευε τον αμόρφωτο κοσμάκη. 
  Την είπαν απατεώνισσα, τυχοδιώκτρια, πανούργα, ενώ η ίδια σήκωνε πάντα το ποτήρι και φώναζε «πίνω στην υγεία της ελληνικής δικαιοσύνης». Η αγαπημένη της έκφραση ήταν: «Από 14 ετών τα γράμματα βγαίνουν στο στήθος μου, βλέπω την Παναγία, με χτυπά στο στήθος και αισθάνομαι καούρα. Τα γράμματα δεν βγαίνουν όποτε θέλω εγώ. Εγώ σταυρώνω του αρρώστους και όποιος έχει πίστη θεραπεύεται»
Η Ελλαδική Εκκλησία την απέπεμψε από τους κόλπους της, αυτή όμως συνέχισε ακάθεκτη αψηφώντας θεούς και δαίμονες που την κυνηγούσαν μια ζωή. 
  Το ίδρυμα «Παναγία Φανερωμένη», οι επενδύσεις σε γη και ο τεράστιος στόλος φορτηγών και ταξί την έχουν κάνει παμπλουτη. 
Σήμερα η «Αγία Αθανασία του Αιγάλεω» διεκδικεί τον τίτλο μιας σύγχρονης δισεκατομμυριούχου, με τεράστια κινητή και ακίνητη περιουσία. Συγκεκριμένα έχει στην κατοχή της το ίδρυμα «Παναγία Φανερωμένη» στη θέση Παλαιοκούντουρα Αττικής, λίγο έξω από τη Μάνδρα, ένα γηροκομείο 300 κλινών που φιλοξενεί υπέργηρους και ασθενείς, οι οποίοι στεγάζονται εκεί με απαραίτητη προϋπόθεση να δίνουν τη σύνταξή τους και τα περιουσιακά τους στοιχεία στην «Αγία». Επίσης διαθέτει εκατοντάδες στρέμματα γης στις Λιβανάτες Φθιώτιδας, μία μεγάλη παραθαλάσσια βίλα στην Αταλάντη και ένα τεράστιο ακίνητο στα Καμένα Βούρλα. 
   Στην κατοχή του σωματείου «Πανελλήνια Ενωση Ορθοδόξων Χριστιανών» βρίσκεται και το παλαιό στρατηγείο της στο Αιγάλεω, ένα τριώροφο κτίριο επί της οδού Βαρδουσίων 57, από όπου στα τέλη της δεκαετίας του 50 η Αθανασία Κρικέτου δημιούργησε και διέδωσε τα «θεϊκά» της χαρίσματα στους χιλιάδες πιστούς που την πίστεψαν και της εμπιστεύτηκαν τα υπάρχοντά τους. Η «Αγία Αθανασία του Αιγάλεω», πιστή στο δόγμα «η καλύτερη επένδυση είναι η γη», έχει καταστήσει την τεράστια έκταση στις Λιβανάτες Φθιώτιδας μια σύγχρονη παραγωγική μονάδα αγροκτηνοτροφικών προϊόντων, με εθελοντές πιστούς που καλλιεργούν τα κτήματα. Έχοντας αγοράσει ένα στόλο από φορτηγά αυτοκίνητα, άνθρωποί της φορτώνουν, μεταφέρουν και διαθέτουν τα εμπορεύματα στις λαϊκές αγορές όλης της Ελλάδος. Είναι φημισμένα τα λαχανικά, τα ζαρζαβατικά, τα φρούτα, οι κότες και τα πρόβατα της «Αγίας Αθανασίας του Αιγάλεω». 
   Φήμες λένε ότι διαθέτει και ένα στόλο από ταξί, ενώ σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς το ετήσιο εισόδημα του σωματείου της ξεπερνάει τα 15 εκατομμύρια ευρώ (πάνω από 5 δισ. δραχμές). Ογκώδεις είναι και οι τραπεζικοί λογαριασμοί της «Αγίας», που χρόνο με το χρόνο μεγαλώνουν με τις συνεισφορές και τις προσφορές όσων πιστεύουν ότι ευεργετήθηκαν από την ίδια. 
   Για τους τρόπους απόκτησης της τεράστιας περιουσίας της έχουν χυθεί τόνοι μελάνης τα τελευταία 25 χρόνια. Όλες όμως οι καταγγελίες, οι κατάρες, οι μηνύσεις και οι δικαστικές διενέξεις έπεσαν στο κενό, αφού όσοι στράφηκαν εναντίον της την είδαν να δικαιώνεται απ όλα τα ποινικά και αστικά δικαστήρια της χώρας.
Η 12η Μαρτίου του 1986 είναι μια ιστορική μέρα για την «Αγία Αθανασία του Αιγάλεω». Τότε το Πενταμελές Εφετείο της Αθήνας την απάλλασσε από την πιο σοβαρή κατηγορία που αντιμετώπισε στη ζωή της και είχε σχέση με τα τερτίπια που έλεγαν ότι χρησιμοποιούσε για να αρπάζει τις συντάξεις και τα λεφτά των πιστών που την πλησίαζαν. 
  Σύμφωνα με το τότε κατηγορητήριο η Κρικέτου είχε καθίσει στο ειδώλιο για απάτη κατ' εξακολούθηση σε βάρος 21 ατόμων σε βαθμό κακουργήματος. Κατά τις εγκλήσεις των καταγγελλόντων άρπαζε οικόπεδα και χρήματα εκμεταλλευόμενη μια συνηθισμένη ασθένεια, τον κνιδικό δερματογραφισμό. Τους έλεγε ότι ο Θεός και η Παναγία εμφανίζονται μπροστά της και γράφουν τις εντολές τους στο στήθος της, τις οποίες οι πιστοί έπρεπε να υπακούν.
Στο ακροατήριο ακούστηκαν συγκλονιστικές καταθέσεις. Ο τότε επιθεωρητής του υπουργείου Κοινωνικών Υπηρεσιών που είχε κάνει αυτοψία στο γηροκομείο στη Μάνδρα είχε καταθέσει: «...Πότιζαν με υπνωτικά τους γέρους και τις γριές που δεν μπορούσαν να κουνηθούν από τα κρεβάτια τους. Ηταν ακίνητοι και σκελετωμένοι και περίμεναν το θάνατο...»
Ο σημερινός αντιπρόεδρος τους Αρείου Πάγου και τότε ανακριτής στη φοβερή υπόθεση Δημήτρης Κυριτσάκης στην έκθεσή του είχε γράψει ότι είχε δει κατάκοιτους και ετοιμοθάνατους ασθενείς να τους δίνουν ψυχοφάρμακα και να μη τους αφήνουν να σηκωθούν από τα κρεβάτια τους. Οι γιατροί που είχαν επισκεφτεί το γηροκομείο στη Μάνδρα βρήκαν ηλικιωμένους με ανοιχτές πληγές να σαπίζουν στα δωμάτια, ενώ πολλοί από αυτούς έπασχαν από αγκυλώσεις και καταθλιπτικά συμπτώματα.  
  Ο τότε εισαγγελέας του Πενταμελούς Εφετείου Γιώργος Ζορμπάς (σημερινός πρόεδρος της ανεξάρτητης επιτροπής για το ξέπλυμα βρόμικου χρήματος) είχε ζητήσει την ενοχή της Αθανασίας Κρικέτου και άλλων δύο στενών της συνεργατών, ο ένας εκ των οποίων εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι αφεντικό στο γηροκομείο της Μάνδρας. Ο κ. Ζορμπάς είχε αποκαλέσει την Κρικέτου «πρόσωπο σκοτεινό, που ισχυριζόταν ότι θεράπευε ασθενείς ζώντας πλουσιοπάροχα με τις περιουσίες των άλλων, επιστρατεύοντας ψεύδη περί επικοινωνίας με τον Θεό».
Η απόφαση όμως ήταν αθωωτική εν μέσω εκατοντάδων φανατικών της «Αγίας» που είχαν κατακλύσει το δικαστικό μέγαρο και την έραιναν με λουλούδια, την ώρα που αυτή επιβιβαζόταν σαν σταρ του Χόλιγουντ σε μια λευκή Μερσεντές. Για την ιστορία οι δικηγόροι που αθώωσαν την «Αγία» ήταν ο τότε καθηγητής Ποινικού Δικαίου Αλέξανδρος Κατσαντώνης και ο γνωστός νομικός Γιάννης Παπαδογιαννάκης. 
  Δύο χρόνια πριν η Κρικέτου είχε επίσης αθωωθεί με βούλευμα από τις κατηγορίες της απάτης σε βάρος των υπουργείων Εργασίας, Οικονομικών και Εμπορίου. Τέλος, στο κενό έχουν πέσει όλες οι σκληρές μομφές που της έχουν αποδοθεί και έχουν σχέση με «λαδώματα» της Αθανασίας Κρικέτου σε πολιτικούς της χούντας και των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας ώστε να υπογράψουν ευνοϊκές γι αυτήν αποφάσεις για την εύρυθμη λειτουργία του ιδρύματός της.
Μια «αγία» που το παίζει… Παναγία ! 
Με τον όρο «άγιος» ορίζεται ένας άνθρωπος στο πρόσωπο του οποίου οι θρησκευόμενοι αναγνωρίζουν την επαφή με τον Θεό, ενώ η συναναστροφή τους μαζί του μπορεί να αλλάξει τη ζωή και το πεπρωμένο τους. 
   Η Αθανασία Σάμαρη θα μπορούσε να περάσει έναν ήσυχο βίο ως μια φτωχή βοσκοπούλα από την Παλιά Μανωλάδα του νομού Ηλείας. Η ζωή όμως είχε άλλα σχέδια για τη νεαρή κοπέλα… Έγινε γνωστή ως Αθανασία Κρικέτη, παίρνοντας κάποια στιγμή το χαρακτηρισμό της «αγίας από το Αιγάλεω», ενώ αντιμετωπίστηκε ως ιερή ύπαρξη από χιλιάδες πιστούς, απασχολώντας την ελληνική κοινωνία καθ’ όλη τη διάρκεια του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα.
Η αρχή
  Η αρχή έγινε µε µια σειρά από οράµατα. Το 1945, η 17χρονη Αθανασία Σάµαρη από την Ηλεία ισχυρίζεται ότι την ώρα που οδηγούσε τα πρόβατά της εµφανίστηκε µπροστά της η Παναγία. Τα οράµατα συνεχίστηκαν, µέχρι που η Παναγία ξεκίνησε να γράφει και µηνύµατα πάνω στο στήθος της κοπέλας. Αν και τα νέα συγκλόνισαν τη µικρή τοπική κοινωνία, οι δικοί της άνθρωποι στάθηκαν ιδιαίτερα δύσπιστοι. Ο λόγος; Στην οικογένειά τους υπήρχε µια κληρονοµική πάθηση, που ονοµάζεται δερµογραφία ή δερµογραφισµός. Έτσι, αν κάποιος ασκήσει πίεση πάνω στο δέρµα του ασθενούς µ’ ένα αντικείµενο, το σηµάδι µένει για αρκετή ώρα. 
  Την επιστηµονική αυτή εξήγηση για την περίπτωση της Αθανασίας τη συµµερίστηκαν ελάχιστοι. Έτσι, όταν τα νέα έφτασαν στα αφτιά του µητροπολίτη Ηλείας, Γερµανού, αυτός επεδίωξε µια συνάντηση µε την «οραµατίστρια». Έπειτα από 10 λεπτά, ο ιεράρχης, φανερά συγκινηµένος, βγήκε από το δωµάτιο και επιβεβαίωσε στο συγκεντρωμένο πλήθος ότι η Αθανασία είναι µια ευσεβής χριστιανή. Η επικύρωση του µητροπολίτη διέλυσε και το τελευταίο οχυρό του θεοσεβούµενου λαού, ο οποίος πείσθηκε για την ιερότητα της κοπέλας.
Η αυγή µιας… καριέρας 
Το «θαύµα» αποτελεί πλέον ένα γεγονός και η κοινωνία του δήµου στέκεται αποσβολωµένη, γεµάτησεβασµό µπροστά στην «ευτυχή κόρη». Μια εβδοµάδα µετά η Αθανασία πεθαίνει! Οι αστυνοµικές αρχές και ιερείς σπεύδουν στο σπίτι της κοπέλας, όµως η προσµονή για ένα θαύµα ήταν τόσο έκδηλη που δεν άφησε περιθώρια για θρήνους. Και όντως, το θαύµα έγινε… Η Αθανασία «αναστήθηκε» και ξαπλωµένη µες στο φέρετρο, µε τους ρεπόρτερ να τραβούν φωτογραφίες, µίλησε για την περιπέτειά της. Η Παναγία την είχε πάρει µαζί της στα Καλάβρυτα, όπου παρακολούθησαν µαζί τις σφαγές των αιχµαλωτισµένων ανταρτών. Η Θεοµήτωρ διαβεβαίωσε την κοπέλα ότι «αυτά παθαίνουν όσοι δεν πιστεύουν», εννοώντας τους νεκρούς κομμουνιστές. 
   Η «ανάσταση» της Αθανασίας «συνέπεσε» µε την περίοδο όπου ο Εµφύλιος είχε φουντώσει. Η έχθρα ανάµεσα στις δύο παρατάξεις έπρεπε να κρατηθεί ως είχε και τα οράµατα της «αγίας», σε συνδυασµό µε τις ευλογίες της εκκλησιαστικής ιεραρχίας και των τοπικών κυβερνητικών παραγόντων, αποτέλεσαν ένα από τα όπλα του Εθνικού Στρατού. ∆εν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι µοναδικοί µάρτυρες της «ανάστασης» ήταν δύο-τρεις έµπιστοι ιερείς, ο διοικητής της Χωροφυλακής Πύργου κι ένας µοίραρχος που υπηρετούσε στην Αµαλιάδα. Με το τέλος του Εµφυλίου Πολέµου, η επικοινωνία ανάµεσα στη «βοσκοπούλα» και την Παναγία διακόπηκε. 
  Η οραµατίστρια επέστρεψε στην εργασία της και το 1951 παντρεύτηκε τον Σπύρο Κρικέτη, παίρνοντας το όνοµά του, µε το οποίο έγινε γνωστή πανελληνίως. Μια οικογενειακή παρεξήγηση ανάµεσα στην Αθανασία και τον πεθερό της οδήγησε το ζευγάρι στο Αιγάλεω, στο σπίτι που αργότερα έγινε τόπος προσκυνήµατος για χιλιάδες πιστούς. 
  Ξαφνικά τα οράµατα επέστρεψαν και η Παναγία συνέχισε να χρησιµοποιεί ως καµβά το σώµα της Αθανασίας για να στέλνει τα µηνύµατά της, τα περισσότερα από τα οποία ανορθόγραφα. Η φήµη για την «αγία» που θεράπευε αρρώστους κι έκανε θαύµατα κυκλοφόρησε γρήγορα. Η Αθανασία σταύρωνε τους πιστούς που κατέφθαναν στο διαµέρισµά της και αυτοί της το ανταπέδιδαν αφιερώνοντας χρυσαφικά ως τάµατα στις εικόνες µε τις οποίες είχε γεµίσει το σπίτι της.
Εκκλησιαστικές κόντρες και 
δικαστικές µάχες 
Η «αγία» όµως είχε και εχθρούς. Τόσο ο συνωστισµός στο σπίτι της, που εµπόδιζε την κυκλοφορία, όσο και η ολοένα αυξανόµενη περιουσία της είχαν αρχίσει να… ενοχλούν. Από τους πρώτους που στάθηκαν απέναντί της ήταν ο ιερέας Ιωάννης ∆ιώτης, εφηµέριος του Αγίου Παντελεήµονα Αχαρνών, ο οποίος έκανε λόγο «περί αποδεδειγµένα πραγµατικής απάτης». Η ∆ικαιοσύνη δεν άργησε να κάνει το καθήκον της και γρήγορα η Αθανασία βρέθηκε στο εδώλιο. Κατηγορίες εναντίον της ασκήθηκαν από τον εισαγγελέα Ποινικής Αγωγής Βουρνά και η υπόθεση εκδικάστηκε τον Ιούλιο του 1959. 
   Ύστερα από εξονυχιστική εξέταση των µαρτύρων, το Α’ Τριµελές Πληµµελειοδικείο γράφει… ιστορία αθωώνοντας την κατηγορουµένη «λόγω βλακείας». Παρά τις αντιδράσεις του εισαγγελέα, η απόφαση αυτή αποτέλεσε ακόµα ένα «θαύµα» για τους πιστούς ακολούθους της. Μετά το τέλος της δίκης, η Αθανασία αυτοχειροτονείται «αγία» και ξεκινά περιοδεία στην επαρχία για να αυξήσει την επιρροή της.
Επιστρέφοντας στην Αθήνα, προχωρά σε µια τολµηρή κίνηση. 
  Απευθύνει πρόσκληση σε Ελληνες και ξένους δηµοσιογράφους, στις Αρχές, στον προϊστάµενο του Αρείου Πάγου, ακόµα και στους εν Ελλάδι αντιπροσώπους της Επιτροπής Ατοµικής Ενέργειας, µε σκοπό να τους φέρει σε επαφή µε την Παναγία στο λόφο του Αιγάλεω. Η είδηση αυτή δεν θα µπορούσε να περάσει στα ψιλά γράµµατα των ειδήσεων... Η αναστάτωση ήταν εµφανής ,µε αποτέλεσµα η Αρχιεπισκοπή να ζητήσει την άµεση επέµβαση των διωκτικών αρχών. Η Αθανασία συλλαµβάνεται για παράνοµη συγκέντρωση και οδηγείται στο Τµήµα Χωροφυλακής. Η κίνηση αυτή αποδείχτηκε µοιραίο λάθος, µιας και όχι µόνο απέκτησε τεράστια φήµη, αλλά κατάφερε να φέρει σε αµηχανία τις Αρχές, αποχωρώντας ταυτόχρονα πανηγυρικά από το Τµήµα λίγες ώρες αργότερα.
Στα χρόνια της Χούντας 
  Μετά τη δικαστική της περιπέτεια το 1959 η πορεία της Αθανασίας άρχισενα παίρνει µια ακόµα πιο παράξενη τροχιά. Η «αγία» είχε πλέον δηµιουργήσει ένα στρατό πιστών, οι οποίοι την ακολουθούσαν όπου κι αν πήγαινε. Οι βλέψεις της στράφηκαν προς την απόκτηση µεγάλης ακίνητης περιουσίας, µε απώτερο στόχο να «στεγάσει» τους ακολούθους της στο σωµατείο «Παναγία η Φανερωµένη» που είχε δηµιουργήσει. Η πολιτική αστάθεια που παρατηρείται τη δεκαετία του ’60 της δίνει «πάτηµα», να συνεχίσει απρόσκοπτα τη δράση της, έχοντας στο πλευρό της, εκτός από τους ακολούθους της, και µια σειρά από ισχυρές πολιτικές φιλίες. 
  Αν και η επιστήµη είχε αποφανθεί ότι τα ανορθόγραφα µηνύµατα στο σώµα της γυναίκας δεν ήταν παρά συµπτώµατα «έντονου δερµογραφισµού της αγγειοδιαστολής, διατηρουµένης επί µακρόν», τόσο το συντηρητικό εκκλησιαστικό κατεστηµένο όσο και αρκετοί εκπρόσωποι του πολιτικού κόσµου έκαναν τα πάντα για την καθιέρωση της Κρικέτη στην επικαιρότητα της χώρας. Και παρά το ότι και η Ιερά Σύνοδος την είχε καταγγείλει, η Αθανασία είχε αποκτήσει τεράστια επιρροή σε αρκετούς ιεράρχες.
  Μάλιστα κατά τη διάρκεια της επταετίας, η Παναγία έστειλε ακόµα ένα µήνυµα µέσω της Αθανασίας: «ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ - ΤΟ ΘΕΛΗΜΑΜΟΥ»(!) ∆εν είναι τυχαίο που λίγα χρόνια αργότερα, όταν το Πρωτοδικείο Αθηνών έβγαλε απόφαση για διάλυση του σωµατείου της, κορυφαίοι Απριλιανοί, όπως ο Παττακός, ο Λαδάς, ο Ιωαννίδης και ο Ανδρουτσόπουλος, έσπευσαν να ανατρέψουν την απόφαση.
Η Αγία της µεταπολίτευσης 
Παρά την πολιτική αλλαγή του 1974 και τη δηµοκρατική στροφή η Αθανασία παραµένει στο προσκήνιο και καλλιεργεί τις πολιτικές της φιλίες. Ο χώρος της Αριστεράς κάνει λόγο για την «αγία της ∆εξιάς», ενώ η εφηµερίδα «Ριζοσπάστης» σχολιάζει δηκτικά: «Το µόνο θαύµα που µπορεί να κάνει η Αθανασία είναι να βγάζει βουλευτές», παραθέτοντας ένα µακρύ κατάλογο φίλων, ανάµεσα στους οποίους βρίσκονταν επτά υπουργοί και υφυπουργοί, διοικητές δηµόσιων οργανισµών, ανώτεροι αξιωµατικοί της Αστυνοµίας και δικαστικοί λειτουργοί. 
  Μαζί µε τη φήµη της, η Αθανασία αυξάνει και την περιουσία της. Σε αυτή συµπεριλαµβάνονται µεγάλες εκτάσεις στους Λιβανάτες, ακίνητα στο Αιγάλεω κι ένα µοναστήρι-φρούριο στη Μάνδρα, χωρίς να υπολογίζονται τα σπίτια, τα οικόπεδα και τα χωράφια που απέκτησε σε όλη την επικράτεια. Η φροντίδα όλων των παραπάνω γίνεται από πιστούς, οι οποίοι εργάζονταν εθελοντικά. Μάλιστα, η «αγία» τούς είχε βάλει να υπογράφουν και σχετική υπεύθυνη δήλωση. 
  Το µοναστήρι- φιλανθρωπικό ίδρυµα στη Μάνδρα απασχόλησε ουκ ολίγες φορές τον Τύπο, µε τις περιγραφές να µιλούν για ένα στρατό κακοντυµένων παιδιών που φρόντιζαν καχεκτικούς και ανήµπορους ανθρώπους. Ο χώρος είχε αυστηρή φρούρηση και, παρά τους αιφνίδιους ελέγχους της Πολιτείας, το ίδρυµα ήταν καθ’ όλα νόµιµο στα χαρτιά. Οι καταγγελίες όσων κατάφεραν να «αποδράσουν» από το άντρο της «αγίας» έφτασαν και στη Βουλή, όταν το 1980 τέσσερις βουλευτές κατέθεσαν επερώτηση για τα τεκταινόµενα στο φιλανθρωπικό ίδρυµα. 
  Τελικά, στις 12 Οκτωβρίου του 1982, ο εισαγγελέας Θεοφανόπουλος ασκεί ποινική δίωξη κατά της Αθανασίας Κρικέτη. Η πολύκροτη δίκη έγινε υπό τη στενή παρακολούθηση και επιτήρηση των οπαδών της, οι οποίοι δεν σταµάτησαν να δηµιουργούν προβλήµατα δυσκολεύοντας το έργο αστυνοµικών και δηµοσιογράφων. Παρά τις κατηγορίες που αφορούσαν στην πολυτέλεια στην οποία ζούσε η Αθανασία εξαπατώντας αφελείς πιστούς αλλά και την απάτη των ανορθόγραφων µηνυµάτων της Παναγίας, η υπόθεση έκλεισε τον Μάρτιο του 1987. 
  Αν και ακολούθησαν κι άλλες δίκες, η ελληνική ∆ικαιοσύνη δεν κατάφερε ποτέ να ελέγξει ουσιαστικά τη γιγάντωση της περιουσίας της και την αυθεντικότητα των «θαυµάτων» της, µε αποτέλεσµα όλες οι αποφάσεις να καταλήγουν απαλλακτικές…
Οι ισχυρές κουμπαριές 
και τα πολλά εγκεφαλικά 
Σήμερα η «Αγία Αθανασία του Αιγάλεω» ύστερα από αλλεπάλληλα εγκεφαλικά επεισόδια βρίσκεται καθηλωμένη σε αναπηρικό καρότσι. Εχει μειώσει της δημόσιες εμφανίσεις της, εξακολουθεί όμως να διατηρεί τις περίφημες κουμπαριές της με πολλές και ισχυρές οικονομικά οικογένειες της Αθήνας, που τους έχει βαπτίσει παιδιά. 
   Μέχρι το καλοκαίρι του 2003 είχε γίνει νονά σε περίπου 800 παιδιά, επισκεπτόταν και ευλογούσε τις ιδιόκτητες παιδικές κατασκηνώσεις στις Λιβανάτες, διοργάνωνε φαντασμαγορικές τελετές φιλανθρωπίας σε φτωχούς και άπορους και με φορτηγά αυτοκίνητα προσέφερε τρόφιμα σε άπορες και πολύτεκνες οικογένειες -μέρα μεσημέρι για να τη βλέπουν- έξω από το στρατηγείο της στην οδό Βαρδουσίων στο Αιγάλεω. Μέχρι και σήμερα στους φούρνους του ιδρύματος κάθε Πάσχα παρασκευάζονται εκατοντάδες τόνοι κουλούρια που διανέμονται στους φτωχούς, ενώ από τα πτηνοτροφεία της προσφέρονται χιλιάδες κόκκινα αβγά στο ποίμνιό της. 
  Δίπλα της, στους σπάνιους περιπάτους της, την ακολουθεί ένας πανύψηλος και εύσωμος μυστακοφόρος, ο οποίος σέρνει και το αναπηρικό καροτσάκι της. Πολλοί έχουν πει ότι είναι προσωπικός της σωματοφύλακας που τη βοηθάει να επιβιβάζεται και να αποβιβάζεται από την πολυτελέστατη μαύρη Μερσεντές της. Αλήθεια, ένας άνθρωπος του Θεού τι φοβάται για να έχει νυχθημερόν δίπλα της ένα σωματοφύλακα;
«Φαινόμενα» Ελεύθερος Τύπος
Ελπίδα Οικονομίδη
 

Ιστορίες από τη Μηχανή του Χρόνου
Χ. Βασιλόπουλος- Δ. Πετρόπουλος / Εκδόσεις Πατάκη
Διάφορες ιστοσελίδες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.